söndag 11 september 2011

Helg = Fotboll

Idag är det söndag och det är snart dags för helgens tredje fotbollsmatch. Förra helgen såg likadan ut. Sonen spelar match fredag och söndag och dottern på lördag. Det har bara blivit så. Det blir inte så mycket annat att tänka på då än fotboll och rena matchkläder. Men igår tog jag mig tid och hade tre härliga vänner över på middag. De hjälpte mig att laga middagen som var en underbart god kycklingsallad och till efterätt blev det äppelpaj. Vi satt och pratade på balkongen och myste. Inte allt försent för de skulle ju köra hem. Det blev en lugn härlig kväll och jag fick massor med hjälp att plocka undan och fixa. Underbara vänner!
Barnen hade var sin kompis som skulle sova över. Men dottern spexar alltid upp sig så jag blir tokig.

Den här helgen har jag sovit bra och känner att jag mår riktigt bra just nu. Men imorgon är det måndag. Får se om jag tycker det är lika kul då. Förra veckan avskydde jag som pesten.

Mamma kommer imorgon och sover över till tisdag. Älskade mamma har lovat att hjälpa mig att städa, igen! Jag har försökt i helgen att städa själv så mycket som möjligt men energin räcker inte till hela vägen utan jag behöver göra lite i taget. Men då räcker inte dagarna till på helgen. Men snart kommer min man hem efter 5 veckor utomlands. Då kanske vi hinner tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar