tisdag 8 januari 2013

Vardag

Åter i jobb och barnen åter i skolan idag efter en skön ledighet. Tillbaka till träningar och passa tider. Dagar då jag ska ha barnen till skolan optimerar inte för att jag ska kunna komma iväg tidigt till jobbet. Det är skönt att få en halvtimme för sig själv på jobbet innan alla kommer. Men oftast tar min trötthet över och jag kommer allt senare ju mer det är att göra på morgonen och på kvällen. Tröttheten är nog det jag retar mig mest på ibland vad gäller mitt reumatiska. Att alltid vara trött. Det är väl det som gör det så skönt när jag tar en cortisonkur för under en period är tröttheten borta.

Men för att vila i vardagen gäller det att hitta skönheten i stunden. Mys vid frukosten, lugn och ro före jag väcker barnen. En stund för mig själv med en bok i bilen i väntan på sonen från träningen. En film på kvällen innan jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar