onsdag 4 juli 2012

Semester

Har äntligen kommit till Marocko. Skönt att äntligen få sol och värme. Dock blev jag av med min mobil efter bara två dagar. Får egentligen skylla mig själv. Lämnade den ute på gården med tanken att jag absolut inte fick glömma den där. Vad tror ni hände? Så klart den låg kvar på bordet. Egentligen kan jag ju tro att det skulle vara säkert med tanke på att vår gård omringas av en tre meter hög mur och en låst dörr. Men icke sa nicke!
Blev en hel del pysslande med polisanmälningar både till svensk polis och till lokal polis. Djungeltelegrafen går på högfart just nu. Samma dag blev dessutom svensk ambassad av med några cyklar.

Grannens dotter ska till att gifta sig lagom nu när jag är här. Det ska bli kul. I morse var barnen med när en kossa slaktades på deras gård till bröllopet. De tyckte inte det var så konstigt. Själv stannade jag i sängen. Vill inte se sånt! Ikväll ska vi dit när bruden ska få henna målat på sig. Vardagen här är lite annorlunda än i Sverige. Synd bara att jag inte orkar springa runt som jag gjorde förr på marknader med mera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar